Правила "вступу" для першокласників не змінилися.
Умови прийому дітей до 1 класів загальноосвітніх навчальних
закладів на 2013/2014 навчальний рік не змінилися.
Вік майбутніх першокласників регламентується статтею 20
Закону України «Про загальну середню освіту» («:зарахування учнів до
загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється, як правило, з шести років»).
Разом з тим, звертаємо увагу батьків та педагогічної
громадськості на те, що згідно зі ст.12 Закону України «Про дошкільну освіту»
право на перебування у дошкільних навчальних закладах гарантовано дітям віком
від двох місяців до шести (семи) років.
Отже, якщо дитина досягла 6-річного віку, дошкільні
навчальні заклади не можуть відмовити батькам у подальшому отриманні дошкільної
освіти їхньою дитиною.
Прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів
здійснюється без конкурсу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки
України від 07.04.2005 р. N 204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх
навчальних закладів», а також відповідно до території обслуговування. За
наявності вільних місць дитина може розпочинати навчання в інших навчальних
закладах.
Для зарахування дитини до 1 класу батькам чи особам, які їх
замінюють, слід подати такі документи:
- заяву на ім’я директора;
- копію свідоцтва про народження дитини;
- медичну картку встановленого зразка.
Оскільки навчання учнів 1 класу здійснюється з урахуванням
особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їх вікових та
індивідуальних можливостей, слід зазначити, що готовність до систематичного
навчання визначається взаємозв’язаними компонентами: фізичною готовністю
(станом здоров’я і фізичним розвитком дитини), інтелектуальною і особистісною
готовністю.
Фізична готовність дитини до школи визначається медичними працівниками
і записується у медичній картці.
Особистісна готовність характеризує уміння дитини
орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи,
самостійність дитини, її активність й ініціативу, розвиток потреби у
спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.
Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе
розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток
таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам’ять,
уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.
|