Неділя, 05.05.2024, 09:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Олександрівська ЗШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 116

Новини

Головна » Файли » Методична робота » Методичні об'єднання вчителів закладу

З педагогічної скарбнички вчителя Міняйло С.В.
23.05.2013, 11:08

Година спілкування "На відпочинку в лісі!

Мета. Вчити правильному поводженню під час відпочинку на природі;

          роз­глянути можливі небезпеки лісу; застерігати дітей від отруєння

         ягодами, грибами, дикоростучими рослинами; ознайомити з основними

         ознаками отруєння.

         Розвивати увагу, пам’ять, мислення.

         Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, до природи, почут-

         тя відповідальності.                                                                                      

 Обладнання: ілюстрації до теми,  таблиця "Отруйні гриби і ягоди".

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

 "Встав слово за змістом".                  

Знайте, друзі: дітворі

можна тільки у дворі                                                           

 гратись, бігати, стрибати

 чи м'яча гуртом ганяти.

 На дорозі ж — знає кожний —

 гратися ніяк ... (не можна.)

                                           О. Кононенко

II. Повідомлення теми і мети години спілкування.

  Де найкраще гратися і відпочивати? Сьогодні ми здійснимо уявну подорож в ліс, щоб відпочити і зрозуміти, коли ліс для нас — друг. Дізнаємося, як треба пово­дитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, щоб відпочинок приніс ра­дість, задоволення, чудові враження і хороше самопочуття.

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

     1.  Розповідь учителя.                                                                                          

             Ліс — це казка, ліс — це диво

Все для всіх у ньому є.

    Йди і ти у ліс щасливо —

                                                Людям радість він дає.

       В кожну пору ліс чарівний,

                                                Придивляйся, пізнавай.

            Він веселий, тихий, дивний —

                                                Вчися і спостерігай.


2.     Бесіда про те, з ким можна йти до лісу, як орієнтуватись у лісі, щоб  не

     заблукати.

  Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?

Це небезпека загубитись у лісі, заблукати. Тому з'ясуємо, з ким можна йти до лісу.                                                                                                              

До лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими: з батьками, учителями.

 У лісу є свої закони, за якими живуть столітні дерева І комашки-одноденки. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу, урочисто і уважно.

  Для чого в лісі потрібна увага?


3. Бесіда про правила поводження у разі зустрічі, із зміями, бродячими соба­ками, дикими тваринами.                                                                      


4. Розповідь про небезпеку отруєння ягодами і грибами.

(Впродовж всієї розповіді вчитель демонструє малюнки й ілюстрації.)

1) Гра-інсценівка.

— Літо, любе літечко, дай мені смородини, чорної й червоної, і малини дай!

— Їх знайдеш у липні — прокидайся з сонечком, з кущиків зривай,

— Літо, любе літечко, дай мені брусниці та й ожини дай!

— Їх шукай у серпні — в лісі назбирай.

— Літо, любе літечко, барбарису й журавлини дай!

— Ой, не можу дати, вони ще зелені. Як надійде осінь — в неї запитай!

2) Бесіда.

— Які ще ягоди дарує нам ліс? (Суниці, чорниці, бузину.)

Крім смачних, поживних та корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди, рослини. їх найкраще не збирати, не їсти, щоб не погіршити свого здоров'я. Але й і нищити не можна. Адже в природі все збалансовано, все знаходиться у рівновазі.                                                

Отруйні ягоди — це;

• вороняче око. Від стебла ростуть 4-5 листочків, а в центрі сидить ягідка. Плутають її з чорницею або лохиною;                                                       

• вовче лико. Дуже отруйна рослина. Ще його називають лісовий гіацинт  за неймовірно тонкий і приємний аромат, схожий на запах гіацинта;

• жимолость або деревник, ще називають вовчі ягоди. Через незнання можна сплутати з черемхою;                                                                       

• паслін з красивими чорними ягідками.

Отруйні рослини — блекота, чистотіл, красавка, конвалія та ін. Тому треба запам'ятати правило: їсти можна лише ті ягоди, зривати лише ті рос­лини, в їстівності котрих ви впевнені.

3) Слухання вірша.

І квітку лісову не стану рвати,

 Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

 І не попити ранками росу.

                                                       А. Костецький

4) Висновок.

Не нищіть рослин "просто так. Не їжте в лісі жодної ягід­ки! А якщо впевнені в них — покажіть обов'язково дорослим і добре по­мийте перед їдою.

5)  Бесіда.       

Ви, мабуть, знаєте, що гриби також є їстівні й отруйні. Майже в кожного їстівного гриба є отруйний двійник. Наприклад: білий гриб — сатанинсь­кий гриб, підберезник — мухомор, сироїжка — бліда поганка.

Потрібно мати великий досвід та багато знань, щоб розпізнати їстівний гриб, на території Європи кількість їстівних грибів досягає  500 видів. Насе­ленню відомі 80-100 видів. В Україні майже всі ці види грибів ростуть, але в їжу ми використовуємо тільки 10-15 видів.

Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпай­те, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікують­ся хворі звірята, зрештою, просто ласують ними; є гриби, що "дружать" з деревами, допомагають їм рости.

Дуже часто через незнання люди вживають в їжу отруйні гриби, тому тяжко хворіють і навіть помирають.

6)  Висновок.

 Без дозволу дорослих не збирайте гриби, особливо тоді, якщо вони вам невідомі. Все, що принесли з лісу в кошиках, обов'язково покажіть дорослим, які добре розуміють лісові подарунки.

5. Бесіда про ознаки отруєння,

— Які ознаки отруєння вам відомі? (Нудота після їжі, блювота, біль у шлунку)

 При харчових отруєннях (ягодами, грибами) потерпілому треба дати випити 3-4 склянки теплої води з сіллю. Це одночасно розведе отруту і промиє шлунок, викликавши блювоту.

Необхідно викликати "швидку допомогу (103). Поки вона приїде, повто­рити процедуру промивання шлунка. Після цього дати хворому таблетки активованого вугілля. Цей чорний порошок всотує отруту із шлунка і кишеч­ника та виводить її із організму.

6,  Робота з підручником.

а) Опрацювання тексту підручника.

б)  Розгляд і обговорення ілюстрацій.

в)  Вивчення правил поводження в лісі.

г)  Відповіді на запитання.

Фізкультхвилинка

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

    1. Виконання   завдань                                        

  Робота в парах  

Самостійна робота

2. Відгадайте наступну загадку від Стобіда.                                          

  Наступна загадка в мене на чотирьох ногах, — засміявся Стобід. — Скажіть, який собака найзліший?                                                         

— Бульдог! — вигукнув хлопчик.

  Вівчарка! — сказали обидві дівчинки.

— Не вгадали, — сказав Стобід. — Найзліший собака той, якого ви розі­злите! Ось слухайте, який був випадок. Ішов одного разу старий добрий пес по подвір'ю, а хлопчик взяв і замахнувся на нього палкою.

— Треба захищатися, — вирішив собака. І — цап хлопчика за ногу! Йому потім рану в лікарні зашивали, Замахуватися на собак не можна! Від цього найдобріший собака розізлиться.

3. Смішинка  «Навчив»                                            

Заходить до хати Вадик у порваній сорочці, без штанів і плаче.          

— Що таке? — злякано глянула на нього мати. — Де твої штани?

— Ось вони, — підняв Вадик пошматовану одежину.

— Так що ж сталося? — допитується мати.                                        

— Я вчив... — ще дужче зарюмсав Вадик. — Я вчив нашого Полкана бути злим.                                                                                            (М. Герасименко).                                                                          

4.  Гра "Так - ні".


V. Підсумок заняття.

  Що нового дізналися на уроці?

  Повторіть правила відпочинку на природі.

  Чому небезпечно ходити в ліс самому?

— Що, перш за все, треба зробити, коли заходите в ліс?

  Що робити з отруйними ягодами, грибами?

— Як слід поводитись при зустрічі із зміями, собаками?

— Які правила медичної допомоги при отруєнні? при укусі собаки? змії? комах?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методичні об'єднання вчителів закладу | Додав: natali-37
Переглядів: 2540 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024