Методичний проект «Педагогічна рада»
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ
I. . Обґрунтування
вибору проблеми.
Педагогічна рада є органом колективного мислення,
соціально-психологічним явищем, де обмінюються думками, розв'язують завдання в
процесі спільної діяльності. Як зробити так, щоб педагогічна рада стала
органом, який об'єднає всіх працівниківНВК, батьків, дітей спільною турботою
про сьогодення і майбутнє шкільного життя?
II. Мета
проекту.
Розробити
теоретичні та практичні рекомендації щодо роботи педради.
III. Завдання
проекту.
1.
Обґрунтувати функції педагогічної ради як колегіального
органу управління школою.
2.
Розробити систему планування роботи педагогічної ради.
3.
Розробити механізм підготовки до проведення педагогічної
ради.
4.
Розробити план проведення в нетрадиційній формі засідання педагогічної ради.
5.
Створити алгоритм щодо організації роботи над реалізацією
рішень педагогічної ради.
6. Зробити узагальнення та висновки щодо дій
директора у забезпеченні роботи педагогічної ради.
IV.
Характеристика проекту.
•
за кінцевим результатом: практико-орієнтований;
•
за змістом: монопредметний;
•
за кількістю учасників: груповий;
•
за тривалістю: короткочасний;
•
за ступенем самостійності: теоретико-практичний;
•
за характером контактів: зовнішній.
ПЕДАГОГІЧНА РАДА ЯК
ОСНОВНИЙ ЧИННИК КОЛЕГІАЛЬНОГО
УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ
Педагогічна рада є органом колективного мислення,
соціально-психологічного явища, де обмінюються думками, розв'язують завдання в
процесі спільної діяльності.
«Сама назва
«педагогічна рада», — пише Є. Березняк, — від слова «радитись». І цю ідею
демократичної, неформальної, ділової ради з учителями й іншими працівниками
школи слід здійснювати якомога повніше».
У Положенні про
загальноосвітній навчальний заклад, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року N° 964, вказано: «Робота
педагогічної ради проводиться відповідно до потреб загальноосвітнього
навчального закладу».
Аналіз роботи педагогічної ради уНВК свідчить, що в умовах демократизації
освіти зміст діяльності збагачується, розширюється.
Відповідно до вимог сьогодення
педагогічна рада виконує наступні функції:
•
формує завдання і напрямки розвитку шкільного колективу;
•
конкретизує зміст освіти, виховання і розвитку учнів,
рекомендує форми і методи організації навчально-виховного процесу;
•
розв'язує педагогічні проблеми, які пов'язані з
удосконаленням навчально-виховного процесу і забезпеченням його якості;
•
здійснює планування, організацію і регулювання
навчально-виховного процесу в школі, його контроль і аналіз;
•
аналізує стан викладання навчальних предметів,
ефективність роботи методичних об'єднань, груп класів, стан позакласної
виховної роботи і приймає обґрунтовані рішення;
•
розробляє систему педагогічного впливу, який спрямований
на науково-методичне забезпечення всіх перспектив розвитку школи;
•
організовує роботу щодо підвищення кваліфікації
педпрацівників, розвитку їхніх творчих здібностей, стимулювання самоосвіти і
саморозвитку;
•
пропагує та сприяє впровадженню у практику роботи
педколективу нових педагогічних ідей, інноваційних технологій навчання і
виховання, передового педагогічного досвіду;
•
вносить пропозиції про дострокову атестацію окремих
учителів, присвоєння звань, кваліфікаційних категорій чи позбавлення їх у
випадку невідповідності якості роботи педагога одержаному званню, категорії;
•
здійснює підготовку і проведення атестації педпрацівників
школи.
Педагогічна рада розглядає питання:
• удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного
процесу;
• планування та режиму роботи загальноосвітнього навчального
закладу;
• переведення учнів до наступних класів та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за
успіхи у навчанні;
• підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
• морального та матеріального заохочення учнів (вихованців)
і працівників закладу;
• притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів за невиконання
ними своїх обов'язків.
З метою
удосконалення роботи педагогічної ради необхідно насамперед глибоко усвідомити
її найголовніші завдання:
•
об'єднання зусиль педагогів у розв'язанні
актуальних проблем навчально-виховного процесу, підвищення якості навчання і
виховання учнів;
• визначення
«дерева цілей» діяльності педагогічного колективу, дальньої, середньої
та близької перспектив якості навчання і виховання учнів;
•
впровадження в практику роботи педколективу досягнень
психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.
Ефективність діяльності
педагогічної ради залежить від багатьох факторів. Але найважливішим з них є
реалізація системного підходу до управління школою як складною динамічною
соціально-педагогічною системою та керівництва роботою педагогічної ради як
колегіального органу управління.
|