1 ЕТАП.
НАША ПРОБЛЕМА
Вишивка – це масовий і найбільш улюблений вид народного мистецтва в Україні, який є складовою частиною народного костюма та активно використовується в сучасному одязі, надаючи йому своєрідності і неповторності. Вишиті вироби органічно входять до побуту людей та прикрашують сучасний інтер’єр. «Чи потрібні сучасній молоді знання про народні традиції? Чи варто відроджувати їх ?» - ці питання визначили проблему. Тому ми порадились і обрали роботу над проектом на тему: «Вишиваю долю я, вишиваю...».
В усіх народів світу існує повір’я, що той, хто забуває звичаї своїх батьків, карається людьми й Богом. Він никає світом, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку та пристановища, бо він загублений для свого народу. Вважаємо, що тема, обрана нами, є актуальною. Ми розуміємо всю відповідальність, яка покладена на кожного з нас. Тому що саме нам продовжувати традиції попередніх поколінь, сприяти залученню до них майбутніх українців.
Мета проекту:
- ознайомлення учнів з багатством культурної спадщини українського народу;
- викликати інтерес до історичного минулого рідного народу;
- формування ціннісного ставлення до скарбів української духовної культури, народного мистецтва, традицій і звичаїв українців;
- формування особистості учнів у руслі національної культурної традиції;
- розуміння ролі народних звичаїв, традицій, свят у культурному розвитку України;
- розвиток пізнавальних інтересів учнів;
- виховання патріотизму, почуття національної гідності.
Завдання проекту:
- розширення знань учнів про українські звичаї, традиції;
- сприяння розвитку духовних потреб, вивчення досвіду попередніх поколінь, морально - етичної якості, притаманної національному менталітету ;
- розвиток творчих здібностей, естетичних потреб та смаку;
- усвідомлення учнями причетності до цілісного образу України – Батьківщини;
- проведення практичного ознайомлення із традиціями, пов’язаними із рушниками та вишитими сорочками.
ІІ ЕТАП.
НАШ ПЛАН ДІЙ
№
п/п
|
Вид діяльності
|
Виконує
|
Термін
|
1.
|
Історія вишивки від прадавніх часів до сьогодення.
|
Вчитель трудового навчання
|
Вересень 2015 р.
|
2.
|
Практичне ознайомлення із системою образів в українській вишивці.
|
Вчитель трудового навчання
|
Вересень 2015р. – травень 2016 р.
|
3.
|
Виставка вишитих робіт
|
Учнівський та педагогічний колектив
|
Жовтень 2015 р.
|
4.
|
Конкурс малюнків на тему «Україна вишивана»
|
Вчитель образотворчого мистецтва
|
Листопад 2015р.
|
5.
|
Зустріч із майстринями-вишивальницями села.
|
Педагог-організатор
|
Грудень 2015р.
|
6.
|
Вишивала мама долю рушниками. (Виховний захід про вишиті рушники)
|
Учнівський та педагогічний колектив
|
Січень 2016р.
|
7.
|
«Ой рушник, рушничок...» (Парад рушників)
|
Учнівський та педагогічний колектив
|
Лютий 2016р.
|
8.
|
Моє ім’я – вишиванка. Я – хрестик на полотні. (Фотогалерея)
|
Учнівський та педагогічний колектив
|
Лютий 2016р.
|
9.
|
Майстер-клас від вишивальниці.
|
Педагог-організатор
|
Березень 2016р.
|
10.
|
Мені сорочку мама вишивала (Виховний захід про вишиванку).
|
Учнівський та педагогічний колектив
|
Березень 2016р.
|
11.
|
Створення коллажу «Хрестиком до хрестика»
|
Педагог-організатор
|
Квітень 2016 р.
|
12.
|
День вишитої сорочки
|
Учнівський та педагогічний колектив
|
Вересень 2015р.
Травень 2016р.
|
Відповідно до плану у школі проводитимуться заходи, акції , конкурси спрямовані на реалізацію проекту.
|