Схема розгорнутої психолого-педагогічної характеристики учня
1.
Особливості навчальної діяльності
1.1 Довільність психічних
процесів
- група здоров’я;
- здатний зосередитись на
розв’язувані задачі та не відволікатись на сторонні подразники;
- може поставити перед собою
конкретну навчальну мету й послідовно її досягти;
- розуміє вимоги вчителя і
намагається їх виконувати;
- про виникненні навчальних
труднощів на уроці докладає зусилля для їх подолання;
- рівень активності та
самостійності у виконанні домашніх завдань;
- особливості уваги: концентрація,
стійкість
1.2 Розвиток мислення
- на уроці демонструє здатність
узагальнювати свої знання;
- здатен відділяти суттєві
властивості предметів від не суттєвих;
- орієнтується в основних поняттях
часу;
1.3 Сформованість основних навчальних
дій
- розуміє завдання;
- здатний виділяти в завданні
основне питання, визначати шляхи виконання завдання;
- може здійснювати прості операції
мислення в умі, без опори на наочний матеріал;
1.4 Рівень розвитку мови
- може переказувати зміст тексту
або розповідь вчителя своїми словами;
- зв’язано висловлює свої думки;
- має достатній словниковий запас;
1.5 Рівень розвитку тонкої моторики
- пише розбірливо, виконує основні
вимоги;
- здатний малювати дрібні деталі,
точно обводити контур;
1.6 Розумова працездатність
- зберігає розумову працездатність
упродовж цілого уроку;
- здатний працювати в єдиному темпі
з усім класом;
- працездатність під час виконання
домашніх завдань;
- засвоює шкільну програму
2. Особливості поведінки та спілкування
2.1 Взаємодія з ровесниками
- активний у спілкуванні, сам вибирає собі партнерів для гри та занять;
- не провокує конфліктів з ровесниками, не б’є першим;
- має постійних товаришів у класі;
2.3 Взаємодія з педагогами
- може звернутися з проханням до вчителя;
- повагою ставиться до
вчителя і дотримується потрібної дистанції у спілкуванні з ним;
- прислухається до зауважень та
вимог вчителя, намагається їх виконувати
2.3 Дотримання соціальних та етичних норм
- підтримує охайний зовнішній
вигляд упродовж дня;
- не списує домашні завдання;
- дотримується правил поведінки
та спілкування, що прийняті в класі;
2.4 Саморегуляція поведінки
- відповідаючи біля дошки контролює
рухи свого тіла;
- володіє собою в ситуаціях, що
вимагають зосередженості, мовчання або обмеженості рухів;
2.5 Активність та автономність поведінки
- контролює свої емоції;
- достатньо активний на уроці,
намагається проявити свої знання;
- проявляє зацікавленість у
здобутті нових знань;
- здатен чергувати по класу
3. Ставлення до навчальної діяльності
3.1 Наявність та характер навчальної мотивації
- не пропускає уроки без поважної
причини;
- проявляє зацікавленість у
позитивній оцінці;
- має все необхідне шкільне
приладдя;
- особливості мотивації
3.2 Сталий емоційний стан у школі
- адекватно реагує на оцінку та
критичні зауваження;
- рівень тривожності
4. Ставлення до світу та до самого себе
4.1 Ставлення до ровесників
- емоційно-позитивне сприймання
до своїх відносин з ровесниками;
4.2 Ставлення до значимої діяльності
- позитивне сприймання школи та
навчання
4.3 Самооцінка
- рівень самооцінки
|